čtvrtek 16. února 2012

Domácí krtkův dort

Taky tolik zbožňujete, stejně jako já, Krtkův dort? A napadlo Vás si jej připravit doma a neutrácet za předraženou sypkou směs? Já jej připravuji celkem často. Nyní jsem jej připravila v srdcové formě a přítel jej ode mě dostal ke svátku zamilovaných :-). <3

Budete potřebovat:
Korpus:
100 g cukru
2 žloutky
100 ml oleje
1 lžíce rumu
180g polohrubé mouky
125 ml mléka
2 lžíce kvalitního kakaa
ze 2 bílků sníh
1 prášek do pečiva

Náplň:
2 vysokotučné šlehačky (doporučuji 40% deluxe)
30 g hořké čokolády (nebo čokoládové pecičky)
3 banány
(můžete přidat i pár kapek banánového aroma, aby chuť byla totožná s kupovanou verzí, ale podle mě je to zbytečné ;-) )

Utřeme žloutky s cukrem, poté přišleháme olej, rum. Poté opatrně vmícháme mouku s kakaem, kypřícím práškem a mléko. Nakonec přimíchejte vyšlehané bílky. Těsto vlijte do vymazané a vysypané dortové formy. Pečte při 180°C dokud se těsto nebude odlepovat od krajů formy. Asi 30 minut.

Po vyjmutí z trouby nechte chvíli vychladnout. Poté vydlabte těsto. Postupujte tak, že začnete asi 1 cm od okraje a vydlabete dort zhruba 1,5 cm hluboko. Vydlabanou směs nadrobte a dejte bokem.

Nakrájejte banány a hojně s nimi zaskládejte vydlabanou díru dortu.

Ušlehejte tuhou šlehačku. Přidejte 2 ztužovače a můžete přidat trochu vanilkového cukru. Až bude šlehačka tuhá, opatrně vmíchejte nastrouhanou čokoládu.

Šlehačku navršte na dort. Čím víc jí bude, tím lépe! Nakonec šlehačku posypte vydlabanou a nadrobenou dortovou drtí.

A hlavně!!!! Nechte nejlépe přes noc v ledničce ztuhnout!!!

Dobrou chuť!

5 komentářů:

  1. Mnam, mnam. Dalsi vec, co jsem peknych par let nemela :D

    OdpovědětVymazat
  2. dortík vypadá úžasně v té srdíčkové podobě ☺

    OdpovědětVymazat
  3. mňam, konečne som našla tento recept ! ďakujem ! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Místo banánového aroma lze přidat do ušlehané šlehačky rozmačkaný banán :-) Syn miluje krtka, tak měl tento dort ke druhým narozeninám :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. díky za typ :-) já se ho snažím vymazlit k dokonalosti a aby chutnal jak ten z krabice od dr. oetkera :-) ten mi totiž moc chutná ;-) ale domácí je domácí

      Vymazat

Děkuji za každý komentář. :-) Hezký den

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...