úterý 10. ledna 2012

Vafle

Mimo jiných krásných dárků, jsem na Vánoce dostala i vaflovač. :-) Dárek ideální pro mě... Je to do kuchyně a dělají se na tom výborné sladké dobroty. Samozřejmě jsem je musela hned vyzkoušet! Od Vánoc jsme měli vafličky 2x a to se musím hodně krotit, abych je nedělala každý den, jsou taaak dobré, ale taaak kalorické :-). 



Na výborné vafle budete kromě vaflovače potřebovat:
300 g hladké mouky
1/2 l polotučného mléka
75 g cukru
100 g másla
2 vejce
1 kypřící prášek do pečiva
špetku soli

Mouku promíchejte s cukrem a špetkou solí, poté zašlehejte máslo, mléko. Šlehejte dokud není těsto bez žmolků! Až poté přidejte vajíčka a kypřící prášek.
Těsto nechejte alespoň 20 minut odpočinout.
Rozpalte vaflovač a počkejte dokud není pořádně nahřátý. Poté již dávkujte těsto a pečte dozlatova.
Pozor! Pokud jste nikdy vafle nedělali, tak dávejte do vaflovače opravdu trošku těsta. Ono se rozteče a nabyde. Tak ať nedopadnete jak já při svém prvním pokusu, který se podobal pohádce "Hrnečku, vař" a to doslova :-P

Horké stačí posypat cukrem. Nebo servírujte se šlehačkou a horkou čokoládou. Tak je to nejlepší. :-)

2 komentáře:

  1. taky vaflovac by sa aj mne zisiel! snad buduce vianoce ;o)

    OdpovědětVymazat
  2. pro inspiraci: http://www.waffleizer.com/

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář. :-) Hezký den

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...