úterý 20. prosince 2011

Představuji Vám Jamieho Olivera

No, představuji... věřím tomu, že jej všichni znáte ;-). Ale jelikož na mém blogu již je pár jeho receptů, nebylo by fér nevěnovat Jamiemu alespoň jeden soukromý článek :-D.
Doba, než jsem si Jamieho zamilovala byla celkem dlouhá. V hlavě jsem měla pořád jen obrázek mladého kuchaříčka Jamieho, který, když vaří, tak dělá šílený nepořádek. Všude něco odpadává, odhazuje, špiní. A to nebylo nic pro mě, pro člověka, který má rád pořádek, přehled a čistotu ;-).



Až letos jsem mu díky nejlepší kamarádce Klárce, kterou můžete znát z blogu Cusine by Klarish přišla na chuť. Z mladého "bordeláře" Jamieho vyrostl taťka Jamie, který dělá pořád nepořádek, ale dává do toho víc sám sebe, dává do toho legraci, srdce. Jeho videa "Jamieho rodinné Vánoce" jsou tím nejzábavnějším, co jsem za poslední dobu z kulinářského světa viděla.
Můžete shlédnout např. na TV Paprika, nebo na youtube.
Jamie má na svém kontě už požehnaně kuchařek. I česká nakladatelství jej mají rádi. V češtině můžete koupit např. nově vydanou knihu 30 minut v kuchyni.
Jinak většina jeho knížek se dá lehce sehnat, ale spíše v angličtině. Mě osobně nejvíce učarovala kniha Jamie´s Great Britain, která se dá koupit např. v Knihy Dobrovský.
Jsem zvědavá, jestli ji letos najdu pod stromečkem.

Co víc k Jamiemu dodat? Je to prostě fenomén. Je na něm vidět, že jídlo miluje a je to z jeho kuchařek i pořadů o vaření cítit. Takhle nějak si představuji správného kuchaře.
A co vy? Máte oblíbený Jamieho recept?
Určitě za vyzkoušení stojí Jamieho vánoční brambory nebo Jamiem inspirované a netradiční Pečené kuře.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. :-) Hezký den

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...