úterý 23. srpna 2011

Pohankové linecké

Docela často se mi stane, že mě chytne mlsná. A pak přemýšlím, co dobrého bych si dala. Místo kupovaných sušenek jsem objevila recept na výborné linecké sušenky. Recept jsem objevila v biokuařce Hanky Zemanové. Musím přeci otestovat, zdali je můžu upéci i na Vánoce, že?

Jako skoro vše co vařím či peču já, je i toto velice jednoduché. Základní recept podle paní Hanky je takovýto: 300g celozrnné mouky, 200 g tuk, 100 g sladidlo.
Já si recept upravila k obrazu svému: použiji 300 g pohankové mouky, 200 g rostlinného tuku, 100 g třtinového cukru, 1 žloutek, citronová kůra a vanilka.
Vypracuje se těsto, které se nechá alespoň hodinu uležet. Poté již jen vykrajujete tvary, pečete cca 20 min při 150°C a poté slepujte marmeládou.

Obměnit můžete takto:
1) do těsta přidáte nastrouhanou mrkev a kokos
2) uberete lžíci mouky, nahradíte lžící kakaa a přidáte ořechy - můžete plnit do formiček a udělat si zdravější tlapky
3) nebo přidejte perníkové koření a máte perníkové sušenky

Fantazií se meze nekladou. Hlavní je vycházet ze základního poměru 300g mouka - 200g tuk - 100g cukr.

3 komentáře:

Děkuji za každý komentář. :-) Hezký den

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...